utorok, júna 13, 2006

Oslepujúce svetlo

V jednej rozprávke bola taká krásna princezná, že jej krása oslepila každého, kto sa na ňu pozrel. Múdry princ nastavil krásavici zrkadlo a pozrel sa iba do odrazu v ňom. Tak uvidel krásu a zostali mu aj oči v poriadku.
V živote mimo rozprávky sa tiež stáva, že krása (a nemusí to byť len vonkajší výzor) oslepí natoľko, že sa môže stratiť reálna podoba jej nositeľa, nositeľky.
Miestami preblesne maskované podhubie, sem-tam sa krása na chvíľku rozostúpi a iné spektrum dravo fľochne na svet. Kým sa stihne opäť ukryť v mäkkom machu, občas ho niekto zazrie. Ale neverí. "Bolo to len zdanie, klamná fatamorgána", navráva si.
Možno nie a možno hej.
Zišlo by sa zrkadlo. Pravdivý odraz bez priameho účinku oslnenia z toho, čo je úžasné. Až tak, že pre všetko ostatné úspešne nariadi slepotu.

13 komentárov:

Jara Hribiková povedal(a)...

silviah,
čítam si to znova a znova a nezatváram ústa...

Silviah povedal(a)...

bubu, ja som ich tiež zabúdala zatvárať.

Anonymný povedal(a)...

Veru, ale je nas tu na blogu oslepenych individuami. 100%ne. JA som sa uz velakraz mylila.
Alebo si myslite, ze sa pozname naozaj?
Inymi slovami, kto ti ublizil?

Jara Hribiková povedal(a)...

anonim,
ja som si myslela, že sa tu môžme slobodne vyjadrovať .o))

Silviah povedal(a)...

anonymus, je to len postreh. Nejde o ublíženie.

w-abt povedal(a)...

silvia, krása je v prírode funkčná, láka opačné pohlavie pre zachovanie rodu. Nebezpečná je pri mäsožravých rastlinách... Zrkadlo ti nič neodhalí... Napríklad, duchovia a upíri sa nezobrazujú...

Silviah povedal(a)...

wabt, tvrdá metafora. Ani nevieš, akú pravdu si povedal.

Anonymný povedal(a)...

Ani pavúci, Silvi.

Anonymný povedal(a)...

Pani Silvia, vedia ti ludia, co vam tu pritakavaju, o kom ste ten clanok napisali? Lebo ja to viem. Myslite si, ze by vam pritakali, aj keby ste povedali o koho ide?

Anonymný povedal(a)...

To nebolo o Bianke???

Silviah povedal(a)...

Nejde o to, o koho ide. Podstatný je jav samotný. Nie je potrebné konkretizovať na osoby. To už by nebolo o podstate, ale o malichernosti využívania situácie. A zasa by bolo treba zrkadlo.

ja, o bianke to nie je.

Anonymný povedal(a)...

Silvia, niekoho si tu skaredo obvinila. Bud to nejako odovodnis a dokazes, alebo si srab a len si si anonymne kopla a to je svinstvo nemenej skarede ako to, o com pises.
Howgh.
Pa a satecek.

Silviah povedal(a)...

ja, moja zásada: nikdy nikoho neobviňujem. Konštatujem a popisujem, čo vnímam.
Na to, aby sa dobro vnímalo ako dobro a zlo ako zlo nie je potrebný konfrontačný žalobca.