sobota, februára 21, 2009

Deň mužov...

23. február je štátny sviatok. Volá sa Deň zaščitnikov.

Zvoní mi mobil.
- Chcem vám len pripomenúť, že v pondelok je deň mužov.–
- ??? –
- Deň zaščitnikov - tých, ktorí víťazne bojovali vo Veľkej vlasteneckej vojne. Na znak úcty k nim v tento deň dostávajú všetci muži drobné darčeky.
- ??? To je čosi ako obdoba MDŽ ? –
- V princípe áno. Tak nezabudnite! –
- Ďakujem, že ste mi to povedali, určite nezabudnem, - hovorím do telefónu a neskrývane sa smejem (myslím, že žartovný podtón má toto obdarovávanie aj tu, v Rusku).
O pár sekúnd zvoní mobil znova:
- Ale nepovedzte manželovi, že som vás na to upozornila ja! Nech si myslí, že to viete sama od seba! –
- Určite mu to nepoviem dopredu, ale keď mu ten darček dám, neuverí, že som na to prišla sama. –
- No dobre, tak mu to povedzte, ale určite až potom! –
- Jasné. A ešte raz ďakujem. –

Keď sa manžel vrátil z práce, povinne som sa tvárila prekvapene, keď mi ukázal čiapku – brigadírku (obdobu tej z vtedajšej uniformy ČA), ktorú mu jeho milé kolegyne ako darček ku Dňu mužov venovali.
(Preto už v piatok, lebo v pondelok je voľno.)
:-)

3 komentáre:

w-abt povedal(a)...

Iný svet, iné sviatky, iné darčeky, patrí sa občas zaspievať zbor domorodcov... :)
Vsjo charašo máľčiky..

mia povedal(a)...

pokiaľ som netušila, že existuje aj deň otcov, bolo mi tak trochu ľúto, že muži nemajú svoj sviatok tak, ako mali ženy (MDŽ, deň matiek..)
Ale tento (tamojší) sviatok mužov, spojený s ukončením veľkej vlasteneckej vojny je prinajmenšom zvláštny.. :)
a ženy v tých časoch nebojovali?... :)
no, iný kraj, iný mrav... :)

Silviah povedal(a)...

Cez víkend sme boli v Moskve. Dozvedela som sa, že ten sviatok sa originál volá Deň zaščitnikov. A videli sme aj míting starých veteránov veľkej vlastneneckej vojny, ktorý sa konal z príležitosti tohto sviatku. Boli tam muži i ženy, väčšinou staršieho veku. Čo však bolo pre nás absolútne nové a nezvyčajné, bola veľká bezpečnostná pohotovosť. Na námestí, kde bol máting, na všetkých poschodiach okolitých staníc metra.