pondelok, októbra 12, 2009

Dnešný deň...

Dážď, upchaté cesty a stres...
Keby som bola pesimista, tak nejako by som charakterizovala dnešné dopoludnie v uliciach Trnavy.
Lejak sa nedal prosiť. Dnes sa predvádzal ako na želanie. V našom meste už nemožno hovoriť o čase dopravnej špičky. Po uzatvorení Sladovníckej ulice je dopravná špička celý deň. A spôsobuje občas aj úplne zbytočné kolízie.:
Dlhý had od mesta, dlhý had od Zelenča, dlhý had od Modranky, na kruhovom objazde si šoféri slušne zipsovo umožňujú vjazd na hlavnú cestu. Z vedľajšej uličky od nemocnice sa vysunul s autom mladý muž. Za ním neuvážene ďalší. Nečakajúc, či mu niekto z hlavnej umožní "vstup", nepochopiteľne zaradil spiatočku a pomerne rýchle cúvol - v snahe zasunúť sa späť. Ten za ním zatrúbil, no klaksón zaznel súčasne so zvukom plechu. Nič vážne sa nestalo, no autá poputujú do servisu...

Snažím sa byť optimista. A tak:
Dážď vyčaril filmovú jesennú atmosféru. Doma v teple s knihou v ruke je to paráda. Treba však ísť aj von. Autom je to pohodlné, no v našom meste až do dokončenia veľkorysých obchvatových plánov aj tréning rozvahy a ústretovosti vodičov. Kolízie - vzhľadom k nemožnosti vyššej rýchlosti - našťastie nevedú k zraneniam. Len niektorým nedočkavcom alebo "neskúsencom" uštedrujú lekcie. Možno sa im zídu do budúcnosti (keď budú cesty menej plné a rýchlosť sa zvýši)...

10 komentárov:

mia povedal(a)...

takéto rady áut sú aj u nás každé ráno pri príjazde do mesta, zaujímavé je to, že ešte cca o 6,30 sa dá v pohode prejsť, o 6,45 sú už cesty preplnené... pre pokoj radšej vstávam z vyhriatej postele skôr a chodievam o 6,30 ... :)

germa povedal(a)...

tak ja som úplne rada, že mi stačí vstať aj o 7.15 a stíham :)

Silviah povedal(a)...

mia, u nás sú celý deň. Na príjazdovkách aj v centre. Je fakt, že zhruba do pol siedmej je to v podstate voľnejšie, ale potom už horor. Keď som bola doma - t.j. trvalo, chodila som do práce skoro, no teraz, keď idem napr. na nákup, darmo by som vstala skôr. Obchody otvárajú o deviatej (s výnimkou niektorých potravinových). :-)

Silviah povedal(a)...

germi, ticho závidím...
:-)

w-abt povedal(a)...

Našťastie Trnava mi už nerobí každodenné problémy, toho som si užil dosť. Teraz len občas k horám, alebo najnovší trend - do kina v Trnave :)

Jana D. povedal(a)...

Ahooooj Silvinka, som rada, že som ťa tu našla! Tak to máš krásne zážitky, doma chvíľu a Trnava ťa takto víta? Hanba jej? Čo si myslí, že si prišla domov na to,aby si zakúsila jej dopravné špecialitky? Aby si si užila dažďa? Aj keď -ako čítam, Ty si naozaj optimista. Si môj vzor. Ja som sa z dnešného počasia málom poskladala. Zajtra mám ísť k Zlatým Moravciam a máme letné gumy! Termíny v servisoch voľné až na bud. týždeň, tí šikovnejší sa už objednali. Manžel chce ísť, ja nie...tak neviem, či sa nepobijeme, cha... Verím, že sa vyhneš akýmkoľvek kolíziam, verím, že čaro domova Ti nepokazí tie javy zvonku a verím, že Trnava sa Ti ukáže aj v krajšom uhle pohľadu, aký Ti ukázala práve včera. SOm rada, že som si Ťa mohla prečítať. pá

Silviah povedal(a)...

wabt, do kina? To u nás už dávno zíva prázdnotou - aj keď je pekne zrekonštruované.
Janka, vietor a dážď nás tu bičuje vytrvalo, no proti víchrici a snehovým meteliciam tam u vás hore to je nič. A včera som objavila už otvorený obchvat (dokonca dva) - paráda. Ku krajčírke už zácpy obchádzam. Len do centra si ešte chvíľu na normálne jazdenie bude treba počkať.
Zajtra do tých Moraviec opatrne!

Jana D. povedal(a)...

Posnažíme sa.... pekný večer Silvinka. Potom sa ozvem. uži si ešte pár dní na Slovensku. ahojko

Marcus povedal(a)...

Ktosi mi radil, aby som si čím skôr kupil auto, lebo sa mi môže stať , že sa s ním už vôbec nedostanem na preplnené cesty.

Silviah povedal(a)...

:-)
Dobrá rada nad zlato, marcus...