štvrtok, novembra 22, 2007

Taje ľudskej osobnosti a románového hrdinu...

Nemám rada čierno-biele videnie. Ľudí i javy okolo seba vnímam z viacerých strán a snažím sa rozumieť ich konaniu.
Myslím si, že ťažké životné situácie človeka nezriedka "vystrelia" do hraničných pásiem: absolútna mierumilovnosť, pochopenie pre iných a nekonečná snaha pomáhať, alebo opačne - využívanie svojej príjemnej vonkajšej podoby a vrodenej inteligencie na manipuláciu a zneužívanie iných (nebezpečie sa zvyšuje, keď je taký človek aj slaboch).
A prečo tá úvaha?
Momentálne čítam knihu, kde ma zaujala jedna postava – kontroverzný muž s veľkou dávkou slabošstva. Nežný milujúci brat, prekvapivo takmer ochranca mladistvých dobrodružstva-chtivých diev, milovník, ktorý je chvíľami schopný aj skutočného citu, na druhej strane však cynik idúci za svojím bez škrupúľ- ale len tam, kde nehrozí "prevalcovanie".
Možno práve pre tie krištáľové záblesky mi je toho muža ľúto.
Pretože silní alebo jednoznačne slabošskí muži u mňa nevzbudzujú ľútosť. Len obdiv, hnev alebo pohŕdanie...
Knihu som ešte nedočítala, v podstate som takmer na začiatku a neviem, ako sa budú osudy jej hrdinov vyvíjať. Chytila ma však a očakávam, že ma nesklame. Vlastne – som o tom presvedčená...

7 komentárov:

piko povedal(a)...

nuž hrdina dnešných dní, trebať dúfať, že v reálnom svete ich nie je moc, prajem príjemný zážitok

Blueska povedal(a)...

chystám sa do nej pustiť cez Vianoce, tak som zvedavá, ako sa budem pasovať s takými slabochmi a falošníkmi

ostrovanka povedal(a)...

silvi, mas pravdu, ludia nie su len cierno-bieli... v akzdom z nas je kusok anjela a kusok diabla...

ja vsak stale rozmyslam nad inym: ci anjelskejsi alebo certovskejsi, aj tak sa malokedy zmenia... :)

Úplne iná povedal(a)...

Tak napis, ked budes na konci, aj osudy sa casto zvrtnu inym smerom, nez to predpokladame...

palculienka povedal(a)...

tak som trochu dobiehala zameskane :) vsetko dobre v novom roku prajem a zasa sa rada zastavim

Anonymný povedal(a)...

Ano, asi tak to je

Anonymný povedal(a)...

zasto ne:)