streda, marca 11, 2009

Automojka

Prší... Skoro s takou neprestajnou intenzitou, ako predtým snežilo. Studený február uvoľnil priestor mokrému marcu. Snehovo-ľadové grapy sa však stále statočne držia (vďaka nočným mrazom). Autá sú opäť o čosi zamazanejšie. To moje – konečne nové – už tiež volalo po umytí...
-Madam, to auto v dvojke je vaše?-
Príjemný hlas zamestnankyne autoumyvárky ma vyrušil zo sledovania zaujímavej relácie. „Prehodila“ som oči z televízora na monitory prenášajúce dianie v umývacích kabínach.
-Áno.-
-Pepáčte, ale nemáme tu nahlásené vaše číslo.-
-Nemáte, lebo je nové.-
-Máme si ho pridať do zoznamu?-
-Buďte taká dobrá. Doklady vám ukážem po umytí auta. Sú totiž v ňom.-
-Samozrejme. To je v poriadku.-
Ešte chvíľu som vychutnávala nerušený pokoj v príjemnej čakárni a po ohlásení: „Hotovo!“, som si šla do kabíny po čistučké auto.
„Ďakujeme pekne“, ukončil umývaciu polhodinu príjemný hlas a spoza okienka vykuknuvšia tvár pridala aj úsmev. Mládenci stojaci pri kabíne (umývali moje auto) mi tiež s úsmevom zakývali a opatrným tempom som sa opäť vydala do mokrých ulíc...
V tejto „automojke“ sa mi páčilo. Fajn, že práve s ňou máme dohodnutý kontrakt.
:-)

9 komentárov:

mia povedal(a)...

hmmm... tak nové auto, to je vždy radosť :)
celé Slovensko je v područí tejto myšlienky (aj u nás doma sa s ňou veľmi reálne pohrávame), hlavne po schválení tej známej ,,šrotovej" dotácie.
Mokrý marec je aj u nás, aj keď nie je studený, jar sa nezaprie a už sa hlási.. :)

mia povedal(a)...

ešte raz sa sem vraciam, pretože sa mi v súvislosti s autom neskutočne páči to slovo ,,automojka".. pripadá mi, ako by nás nabádalo, že to auto, keď už raz ľuďom slúži, tak si hádam aj zaslúži, aby sa s ním pomojkali, trebárs aj v takej automojke.. :))
*
strašne milé slovo.. :)

Silviah povedal(a)...

:-)
mia, a ja že, čo sa mi na tom slove zdalo také sympatické...

w-abt povedal(a)...

Silvia, tí chalani v kabíne umývačky áut sú zrejme súčasťou automatickej umývacej linky, aj to je spôsob riešenia zamestnanosti :)

Silviah povedal(a)...

:-)
wabt, automojka znamená umývačka áut, nie automatická umývacia linka. Umývajú ručne. Komplet - interiér aj exteriér auta.
Normálne to trvá hodinu - keď umýva iba jeden (vtedy, keď sú všetky boxy obsadené). Keď nie je veľa áut (napr. v daždivom počasí), trvá umývanie menej, lebo jednému autu sa venujú dvaja či traja. To bol včera môj prípad...
:-)

germa povedal(a)...

a ja som si takmer dokonca myslela, že to bol len nejaký pekný sen... No takto je to oveľa lepšie :)

Silviah povedal(a)...

:-))) germa, Ty sa nezaprieš...

Anonymný povedal(a)...

si mi pripomenula, ze aj ja by som uz konecne mala "pomojkat" to moje auticko ;) ale to bude len v studenej autoumyvarke a bez usmevu :(

Anonymný povedal(a)...

silvia, nemate nahodou auto cierneho t.....a????