utorok, mája 02, 2006

Podvečer

Taký obyčajný. Keď všetko pomaly tíchne (len naša fenka vo výbehu v záhrade štekotom dáva najavo, že nestačí iba dať jej večeru a zdekovať sa dnu).
Mám rada presne tieto minúty: chlapci si kdesi v telocvični tréningovo prehadzujú iskry z ťažkých mečov (šermiarskych skupín sa namnožilo ako kuriatok) pripravujúc sa na víkendovú dobýjačku v Čechách. Moje slnko ešte vníma deň v pracovnom procese a ja - po rutinných činnostiach, ktoré denne čakajú po príchode domov skoro každú zamestnanú ženu - sedím v pracovni, vnímam tmavnutie okien a čítam a píšem. Len tak - pre radosť. Pre relax. Predtým, než opäť nazriem do šanónu so zákonmi, smernicami a predpismi, predtým, než moje hladné lásky usadnú v kuchyni k večeri, predtým, než s príjemnou myšlienkou, že deň bol opäť fajn, s pocitom slastnej únavy z kombinácie rozhovoru a vzájomnej blízkosti, pohladí nám oči spánok.
Mám rada súmrak. Je to čas každodenného očakávania krásneho večera.

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

mám rada tie tvoje ,,poetické všednosti" :-)
súmraky nestíham vnímať, ale úplne najskoršie rána, tie sú moje :-) Rána,už nie jarné, ale ani nie horúce letné, tie rána, keď s prvými slnečnými lúčmi, prebleskujúcimi cez listy nášho veľkého orecha, sa začina ozývať vtáčí štebot, dedina ešte spí a ja sedím na terase, zababušená do deky a vnímam všetky vône života...

w-abt povedal(a)...

mia, Božena by povedala: šťastná to žena...

Anonymný povedal(a)...

wabt,ty si zo mňa robíš srandu? ty, ty.... :-))))

ja skutočne takto sedávam a ešte k tomu mi moja fenka chlpatá ohrieva nohy, by mi veľmi zima nebola :-)

Marián Križovenský povedal(a)...

Pekná náladovka. Ako z filmu.

Silviah povedal(a)...

mia, aj tie rána majú svoju poéziu. len na jej okamžité zachytenie niet času.
Viem si Ťa predstaviť s tou fenkou pri nohách. :-)

Maroško, ten film je zo skutočnosti.

Anonymný povedal(a)...

hehe, krasne prirovnanie, namnozilo sa ich ako kuriatok :o)
tvoj prispevok bude dnes krasne bodka za mojim pracovnym dnom, idem domov, sadnem na bicykel, za pol hodinu som tam, osupem dva zemiaky, spravim hranolky a s mliekom ich budem zapijat pocas citania mojej novej knizky :o) dobru noc...

Silviah povedal(a)...

Ahoj, milan. :-)
Dúfam, že tá nová knižka je už v portugalčine. :-)

Anonymný povedal(a)...

ee, je v anglictine, bill bryson. viem portugalsky tak, aby som si vedel cokolvek vybavit, ked to potrebujem, na viac nemam motivaciu...