streda, apríla 26, 2006

Bez názvu

Po horúcom dni sa schyľovalo k búrke. Nebo z jednej strany výhražne stmavomodrelo a tlačilo tú desivú krásu ďalej a ďalej.
Milujem búrku (od detstva), ale zmoknúť chuť nemám. Tak som si na cestu ku krajčírke pribalila aj dáždnik. Nebolo treba. Kým som zaparkovala pred jej domom, pokropilo cestu. Nič viac. Kým som si vyskúšala budúci kostým, dva razy sa ukážkovo zablyslo. A zasa nič viac. Po návrate domov som upokojila našu fenku a nasmerovala som ju do jej veľkého bezpečného príbytku v záhrade - cítila vo vzduchu zmenu a bojazlivo kňučala. Medzitým sa zotmelo. Veľavravnú čierňavu vidno aj na zotmenom nebi. No zatiaľ sa nič nedeje. Možno noc otvorí všetky nebeské kohútiky a vypustí ohnivé tamtamy. Ale ráno by som sa rada zobudila do slnečného iskrenia.
Milujem opojnú sviežosť po búrke.

7 komentárov:

w-abt povedal(a)...

Všetko okolo búrky je tajomné a vzrušujúce.

Silviah povedal(a)...

Myslela som, že všetci už išli spať. Ale Ty si tuším vedel, že dnes zasa niečo napíšem. :-)
Máš pravdu. Búrka je tajomná a vzrušujúca. A mne raz v detstve veľmi pomohla. .-)

Anonymný povedal(a)...

silvia, veľmi veľmi pekné..a evokuje ponoriť sa do vlastných spomienok: keď som bola dieťa a trávila som prázdniny na dedine u starkej nebála som sa búrky. Celá tlupa detísk sme behávali počas búrky polonahí a bosí po teplom blate, čvachtali sa v ňom, dážď nám stekal po rozhorúčených telíčkach a v jarčekoch, ktoré vytvorila stekajúca voda na kamenistých cestách sme si stavali malé hrádze, aby sme sa v tej špinavej vode poomývali...bolo to očarujúce :-)
Teraz sa búrky bojím, najradšej by som sa schovala celá pod perinu.
Uvedomovaním si možných nebezpečenstiev stráca náš život časť romantiky.

w-abt povedal(a)...

mia, veľmi dobrý a pravdivý postreh v závere.

germa povedal(a)...

silviah, súhlasím s tým koncom, ale ja sa búrky od mala veľmi bojím

Marián Križovenský povedal(a)...

silviah, hovoríš mi z duše, či čo to vlastne mám. Aj keď aj mia má svoju pravdu, že čím sme starší, tým viac nás naše skúsenosti obmedzujú vo vnímaní.

Silviah povedal(a)...

Každý máme vlastné skúsenosti s búrkou, ale myslím, že jej tajomno je pre každého z nás romanticky vzrušujúce.
Zažila som s búrkou aj jednu stresujúcu noc (možno budem mať čas spracovať aj ten zažitok). Ale všetko prešlo - chvalabohu - bez ujmy, a tak zostáva stále len to vnímanie krásy divého živlu.